3 facebook markedsføringstaktikker du MÅ implementere idag!

1: Facebook insights for hjemmesiden din.

Jupp, det er nå mulig å få facebook insights for din hjemmeside. Det finnes jo allerede for fan sider/pages, men hva med din egen nettside? Dette er en genial måte å få informasjon om innhold fra din nettside som folk deler på facebook,brukerdemografi, likes og mye annet snacks. Og det hele er superenkelt å sette opp. Kort fortalt er det eneste du trenger å gjøre er å sette opp en meta-tag på nettsiden din. Så enkelt at det er overraskende om ikke alle gjør dette snart.

2: Facebook kommentarer

Ok, dette er noe jeg har vært skeptisk til svært lenge. Facebook-kommentarer på hjemmesiden min? Neppe den løsningen jeg har ønsket. Men, la oss se på det positive for en gangs skyld. Velkommen UGC (user generated content) Hva er så spesielt med Facebook-kommentarer på nettsiden din? Jo, for det første, dersom noen velger å «post to facebook», så vises altså kommentaren opp i din «wall». Men ikke bare det, den dukker også opp i dine venners feed og kanskje også tilogmed sjefen din sin. 🙂 Hvilket betyr at dersom de, via facebook, kommenterer på din kommentar, så vil det også havne på nettsiden din. Uten at de noen gang har besøkt hjemmesiden din. Med andre ord, her kan da brukere finne «nyttig» informasjon i sin feed og kommentere på den, og du får feedback til ditt nettsted. Genialt helt enkelt. (og også litt skummelt)

3: Ansikts-samlinger

Hmm? Ansiktssamlinger? Hva mener jeg egentlig med det? Ikke helt godt å vite hva man skal kalle dette, men på facebook så har man altså muligheten til å noen ganger se at «20 av dine venenr liker dette», og så er det bilde av disse 20 vennene. Det som er interessant med dette er at du kan plassere dette i nærhet til konverterende sider du har. Noe som er GARANTERT å øke konverteringsraten din. Tenk når du ønsker å få flere til å melde seg på nyhetsbrevet ditt, og så ser de at både Stian og Merete også har meldt seg på. Da er det veldig mye lettere å få flere til å melde seg på. Har du ikke gjort dette allerede anbefales det at du setter igang med en gang og du får garantert en økning i konverteringsraten din.

Jeg har alltid ment at Facebook har vært litt «evil», men begynner å se at Facebook er ekstremt viktig for bedrifter fremover, spesielt dersom de klarer å tilpasse seg på en god måte. Lykke til med markedsføring på Facebook.

{fcomment}

Google+ Comments

Legg til kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *